S pingvini skozi informatiko - vaje iz informatike


Zaporedna številka ur: 3 in 4

Učna enota:
Datotečni upravljalnik - označevanje in imeniki

Cilji učne enote:


tux 3   Nova znanja in veščine:

Konqueror omogoča brksanje po diskovnem prostoru in spletu. Ena izmed možnosti za zagon aplikacije je dvoklik ikone "Domov", ki se nahaja na namizju in na pultu namizja KDE. Pri tem nam datotečni upravljalnik poda naše domače diskovno področje. V gornjem delu okna imamo menije, potem sledijo gumbeki za najbolj pogosto uporabljene akcije in nato vrstica za lokacijo (glej Sliko 1). Če se kdaj koli izgubimo, se lahko vrnemo v svoje domače področje s klikom na gumbek s hiško, to je "Pojdi na domači naslov".

Pogled lahko nastavimo na ikoniziran (glej Sliko 1) ali drevesni (glej Sliko 2). Pri drevesnem pogledu lahko s klikom na naziv polja v gornjem delu podatkovnega okna menjamo kriterij razvrščanja; lahko razvrščamo po imenu, velikosti, datumu spremembe in ostalih. Ponovni klik na isto ime polja nam spremeni način razvrščanja iz padajoče na naraščajoče in obratno. Več objektov lahko označimo tako, da se zapeljemo čez željene objekte z dejavno levo tipko miške. Lahko tudi označimo prvi objekt in ob ponovnem kliku zadnjega željenega objekta hkrati s tipko SHIFT se nam označi ves niz objektov. Če želimo k že označenim objektom dodajati še kakega, potem klikamo na objekte skupaj s tipko CTRL.

Nov imenik (to je direktorij, področje, mapo) ustvarimo tako, da kliknemo z desno tipko miške v želeno področje, izberemo najprej "Ustvari novo" in potem "Imenik". Nato podamo ime novega imenika. Podobno lahko pripravimo nekatere tipe datotek, vendar izbor ponujenih pri "Ustvari novo" ni ravno preveč pester (glej Sliko 3). Za nekatere tipe datotek je močen enostaven predogled ali kar zagon potrebne aplikacije z dvoklikom na objekt. Objekte lahko enostavno primemo in premaknemo v druga področja, na namizje ali tudi v smeti. Pri tem dobimo ponujene štiri možnosti:

  1. "Prepiši sem"; v ciljen objektu dobimo kopijo, original ostane tam kot je bil,
  2. "Premakni sem"; označeni objekt se premakne v ciljni objekt, original NE ostane tam kot je bil,
  3. "Poveži sem"; v ciljnem objektu je le bližnjica do izbranega objekta in
  4. "Prekliči"; odpovemo se  spremembam.


Konqueror

Slika 1: Ikoniziran pogled v Konqueror.

Konqueror

Slika 2: Drevesni pogled v Konqueror.

 konqueror konqueror

Slika 3: Kreiranje novih objektov v Konqueror.



tux 2    Vaje

1. naloga
Na  svojem domačem imeniku
kreiraj imenike po spodnji shemi; bodi pozoren na velike in male črke!

    Tvoj domači imenik
            |
            | __vaje ____vaja1
                                    |
                                    |_______  Spisi
                                    |
                                    |_______  Predmeti
                                    |                    |
                                    |                    |_______ Matematika
                                    |                    |_______ Fizika 
                                    |
                                    |_______  Igrice
                                    |
                                    |_______  Pisma

Preizkusi razne možnosti prikaza in razvrščanja objektov v datotečnem upravljalniku!

2.  naloga
a.) Kreiraj imenike po shemi:

    Tvoj domači imenik
            |
            | ___vaje___ vaja2
                                    |
                                    |_______ Javno
                                    |
                                    |_______ Privatno

  b.)  V imeniku ~/vaje/vaja2/Javno ustvari besedilno datoteko z imenom Jaz.txt. Vanjo vpiši svoje ime in priimek. To pomeni, da datoteko odpreš z urejevalnikom, vanjo vpišeš svoje ime in priimek,  shraniš vsebino in zapreš urejevalnik. Oznaka ~ se uporablja za domači imenik. 
  c.)  V datoteko Jaz.txt dopiši  še svoj razred. Datoteko ponovno odpreš z urejevalnikom, vanjo dopišeš svoj razred,  shraniš vsebino in zapreš urejevalnik.
  d.)  Ponovno odpri datoteko Jaz.txt, izbriši priimek in jo nato shrani pod imenom Bingo.txt v imenik ~/vaje/vaja2!
  e.)  V imeniku ~/vaje/vaja2/Privatno ustvari  besedilno datoteko z imenom Zaupno.txt. Vanjo vpiši: To je zelo zaupno besedilo.
  f.)  V  imeniku ~/vaje/vaja2 ustvari besedilno datoteko z imenom Dobitek. Vanjo vpiši: "To je besedilo za dobitek."
  g.)  Ponovno odpri datoteko Dobitek.txt. Shrani jo brez sprememb v imenik ~/vaje/vaja2/Privatno pod imenom Tombola.txt!
  h.)  Preimenuj datoteko Tombola.txt v Loterija.txt in imenik Privatno v Zaupno! Objekte lahko preimenujemo tako, da kliknemo na objekt z desno tipko miške in nato izberemo opcijo preimenuj. 
 

 

tux 1   Koristne povezave:


prejsnjaPrejčnja učna enota
seznamKazaloseznam Naslednja učna enotanaslednja

©2003-2009,  Renato LUKAČ