S pingvini skozi informatiko - vaje iz informatike


Zaporedna številka ur 9 in 10  

Učna enota:
Urejevalnik - slike in tabele

Cilji učne enote:


tux 3   Nova znanja in veščine:


Namesto navedbe v strnjenem besedilu je pogosto podajanje informacij bolj pregledno, če za vsako navedbo uporabimo svojo vrstico in na začetek vrstice damo poseben grafični znak ali neki znak iz niza za številčenje. Prvo je označevanje, drugo številčenje. V prvi vrstici, kjer želimo imeti poseben znak aktiviramo označevanje ali številčenje s posebnim gumbom (Oznake ali Oštevilčevanje) in s prehodom v novo vrstico (tipka ENTER) dobimo spet novo oznako. Če v vrstico ne vnesemo nič besedila in damo spet novo vrstico, se navedba zaključi. Navedbe lahko končamo tudi s posebnim gumbom, s katerim smo navajanje začeli.

V besedilo lahko vstavljamo objekte, kot na primer slike ali tabele. Urejevalnik nam na mesto, kjer je vstavljena slika nariše ob aktivnem objektu ikonico s sidrom. Tabela ima ob navadnem kreiranju vse obrobe enake, vendar lahko obrobe poljubno spreminjamo.  

tux 2    Vaje



1.) Uporabi imenik:

     Tvoj imenik
            |
            | ___vaje
                       |____ Urejevalnik
                                               

2.) Nariši sliko: hišo in ob njej drevo ter nad hišo pripiši svoje ime. Shrani v naveden imenik v formatu JPG pod imenom hiskica.jpg. Za risanje lahko uporabiš risarsko orodje, ki  ti najbolj odgovarja, n. pr. Kpaint ali Kolourpaint ali Gimp.
3.) V navedenem imeniku kreiraj novi dokument za urejevalnik pod imenom druga.
4.) V kreiran dokument natipkaj  tri odstavke besedila:

- prvi odstavek naj ima en stavek, ki se bo končal z naštevanjem petih zadev, ki bodo vsaka v novi vrstici in označene s posebnim znakom, n.pr. krogcem
- drugi odstavek naj ima en stavek, ki se bo končal z naštevanjem petih zadev, ki bodo vsaka v novi vrstici in oštevilčene
- tretji odstavek naj ima tekoče besedilo čez  tri vrstice in naj bo zamaknjen.
Označiš besedilo in klikneš na primerni gumbek v objektni vrstici.
5.) Pod odstavke vstavi prej narisano sliko. Naj bo poravnana v sredino. Nastaviš poravnavo sredinsko in nato: Vstavi -> Slika -> Iz datoteke. Pazi: ko to delaš prvič je možno, da je imenik nastavljen na nek sistemski del, zato je potrebno nastavitev premakniti na domači imenik. To naredimo tako, da kliknemo na gumbek s hiško ali pa s puščico navzgor toliko krat, da se imenik levo zgoraj premakne na korenski imenik, to je "/". Nato se pomaknemo v imenik /home in v imenik z našim uporabniškim imenom. Od tukaj dalje ne bo težav z iskanjem slike. Ko bomo naslednjič vstavljali sliko, bo urejevalnik ponudil nazadnje uporabljen imenik.

OOo

Slika 1: Vstavljanje slike iz datoteke.
 

6.) Pod sliko vstavi tvoj aktualni urnik v obliki tabele. Vse obrobe naj bodo enojne in tanke, le prva vrstica naj ima vse obrobe z dvojno črto, drugi stolpec pa naj ima odebeljene črte. V primeru, ko se sloga črt prekrivata naj prevlada drugi (odebeljene črte).
Tabelo vstaviš z Vstavi
-> Tabela, pri čemer določiš število stolpcev in število vrstic. Obliko spreminjaš tako, da označiš polja, nato pa tip obrobe z gumbekom "Obrobe" in stil črt z gumbekom "Stil črte" iz objektne vrstice.   
7.) Spodaj napiši svoje ime in priimek.
8.) Ne pozabi na koncu shraniti
dokument.
 

tux 1   Koristne povezave:


prejsnjaPrejšnja učna enota
seznamKazaloseznam Naslednja učna enotanaslednja

©2003-2009,  Renato LUKAČ